Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον»

Υπογράφηκε σήμερα, Τρίτη 20 Ιουλίου, από την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη, την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, και τον Υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη σύσταση του Ειδικού Ταμείου Χρηματοδότησης «Εξοικονομώ κατ’ οίκον».

Με τη χρήση του νέου κανονισμού της Ε.Ε., ο οποίος τέθηκε σε ισχύ στις 24 Ιουνίου 2010 επιτρέπεται για πρώτη φορά στην ιστορία των Διαρθρωτικών Ταμείων η σύσταση Επενδυτικών Ταμείων για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε ιδιωτικές κατοικίες. Με τη σημερινή υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον» που ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάρτιο και σχεδιάζεται από το ΥΠΕΚΑ, θα υλοποιηθεί μέσω Ειδικού Ταμείου Χρηματοδότησης (Ε.Τ.Χ.), διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής του, ενισχύοντας τα παρεχόμενα κίνητρα και μεγιστοποιώντας τα οφέλη για τους πολίτες. Το Ταμείο θα συγχρηματοδοτεί άτοκα ή χαμηλότοκα δάνεια μέχρι 15.000 ευρώ ανά δικαιούχο, με πρόσθετο κίνητρο την απομείωση δανειακού κεφαλαίου, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση και πιστοποίηση των εργασιών.

Το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον», ανταποκρινόμενο πλήρως στις απαιτήσεις κοινωνικής ευαισθησίας και αλληλεγγύης, παρέχει κίνητρα που διαμορφώνονται σε 30% απομείωση δανειακού κεφαλαίου και άτοκο δάνειο για τα χαμηλά εισοδήματα, σε 15% απομείωση δανειακού κεφαλαίου και χαμηλότοκο δάνειο για τα μεσαία εισοδήματα, και τέλος σε χαμηλότοκο δάνειο για τα σχετικά υψηλότερα εισοδήματα.

Παράρτημα – Κύρια σημεία του Προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον»:
Ø Τα κίνητρα
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε πολίτες οι οποίοι, εισοδηματικά, εντάσσονται σε τρεις κατηγορίες, με διακριτά κίνητρα ανά κατηγορία:
· Κατηγορία Α
Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων δεν ξεπερνά τις 15.000 € ή τις 25.000€ αντίστοιχα.
Για την κατηγορία αυτή, προβλέπεται χορήγηση ΑΤΟΚΟΥ δανείου, που δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχήμα της ανακοίνωσης του Μαρτίου, και επιχορήγηση (με τη μορφή απομείωσης δανειακού κεφαλαίου) του 30% του επιλέξιμου προϋπολογισμού.
Δηλαδή ένας πολίτης που θα λάβει δάνειο 10.000 € θα αποπληρώσει 7.000 € άτοκα.
· Κατηγορία Β
Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων βρίσκεται μεταξύ 15.000 και 30.000 € ή 25.000 και 50.000€ αντίστοιχα.
Για την κατηγορία αυτή, προβλέπεται χορήγηση χαμηλότοκου δανείου και επιπλέον επιχορήγηση(με τη μορφή απομείωσης δανειακού κεφαλαίου) για το 15% του επιλέξιμου προϋπολογισμού, που δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχήμα.
· Κατηγορία Γ
Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων υπερβαίνει τα παραπάνω όρια και μέχρι ύψος δηλωθέντος ατομικού εισοδήματος 45.000 € ή οικογενειακού εισοδήματος 65.000 €. Για την κατηγορία αυτή, το κίνητρο αφορά στη χορήγηση χαμηλότοκου δανείου.
Στην περίπτωση αίτησης πολυκατοικίας, ως ενιαίο κτήριο, δίνεται η δυνατότητα ένταξης των ιδιοκτητών διαμερισμάτων και της κατηγορίας Β στην κατηγορία κινήτρων Α, εφόσον το 50% του συνόλου των ιδιοκτητών επιλέξιμων κατοικιών ανήκει στην κατηγορία Α.
Το κόστος των ενεργειακών επιθεωρήσεων για τις κατηγορίες Α και Β θα επιχορηγείται στο 100%.

Ø Τα νέα στοιχεία του προγράμματος
Αναλυτικότερα, με το νέο μηχανισμό, μέσω του Ε.Τ.Χ. «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον», επιτυγχάνεται:
ü ο συνδυασμός των επιχορηγήσεων με άτοκα ή χαμηλότοκα δάνεια για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα
ü η παροχή χαμηλότοκων δανείων και στα υψηλότερα εισοδήματα
ü η επαναχρησιμοποίηση των δημόσιων κεφαλαίων που αφορούν στα δάνεια (ανακυκλούμενα δημόσια κεφαλαία)
ü η διάθεση ανακυκλούμενων κεφαλαίων για ενέργειες Εξοικονόμησης Ενέργειας στον οικιακό τομέα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσω νέων κύκλων προκήρυξης, περίπου κάθε τρία χρόνια.
Σημαντικό όφελος για τη χώρα αποτελεί και το γεγονός ότι μέσω της ίδρυσης του Ταμείου επιτυγχάνεται η αυξημένη απορροφητικότητα κοινοτικών πόρων του ΕΣΠΑ για το 2010.

Ø Οφέλη για τους πολίτες

* Παρέχεται ρευστότητα (κεφάλαιο) στον πολίτη με τη μορφή δανείου ώστε να μπορεί να ξεκινήσει τις εργασίες χωρίς να βάλει δικά του χρήματα.
* Τα ανωτέρω δάνεια δίδονται με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους.
* Παρέχεται επιχορήγηση στις κατηγορίες χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων μειώνοντας σημαντικά το δανειακό κεφάλαιο.
* Παρέχεται δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα σε πολίτες που με το παλαιό σχήμα δεν μπορούσαν να υπαχθούν σε αυτό (υψηλά εισοδήματα).

Επιπλέον υπενθυμίζονται τα πρόσθετα κίνητρα που έχουμε θεσπίσει με τον νέο φορολογικό νόμο 3842/2010 και αφορούν σε μείωση του οφειλόμενου φόρου που μπορεί να φτάσει και τα 600 € για δαπάνες 6.000 €.

Ø Υλοποίηση Προγράμματος
Μετά την υιοθέτηση του Κανονισμού και τη σύσταση του Ταμείου προχωράμε μέσα τις επόμενες ημέρες σε προκήρυξη προς τις τράπεζες για συμμετοχή τους στις δράσεις του Ταμείου. Οι διαδικασίες, αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές Οκτωβρίου, οπότε οι πολίτες θα μπορούν να προσέλθουν στις συνεργαζόμενες τράπεζες για την υποβολή αιτήσεων. Ήδη όμως οι πολίτες θα μπορούν από τις αρχές Σεπτεμβρίου να καλέσουν ενεργειακό επιθεωρητή για τη διενέργεια της απαραίτητης ενεργειακής επιθεώρησης της κατοικίας τους. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων θα διαρκέσει 2 μήνες και θα επιλεγούν εκείνες οι αιτήσεις που οδηγούν στην μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας ανά μονάδα κόστους.
Τα κριτήρια για τις επιλέξιμες κατοικίες δεν αλλάζουν, το πρόγραμμα αφορά σε κατοικίες που δεν είναι εξοχικές, έχουν κατασκευαστεί πριν το 1980, βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης μικρότερη ή ίση με 1.500 €/ τ.μ., βάσει της ενεργειακής επιθεώρησης έχουν καταταχθεί σε κατηγορία μικρότερη ή ίση της Δ και μπορούν με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας να αναβαθμισθούν κατά μία τουλάχιστον ενεργειακή κατηγορία.

Προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στον έλεγχο των κριτηρίων ένταξης στο πρόγραμμα είναι άμεσα διαθέσιμα τα κάτωθι:
1. Σχέδιο της αίτησης, στο οποίο αποτυπώνεται σχεδόν το σύνολο των στοιχείων που θα ζητηθούν από τον πολίτη.
2. Η λίστα με τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομισθούν με την αίτηση.
3. Οι κατηγορίες παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας, όπως έχουν εξειδικευτεί στη λεπτομέρειά τους.
Μικρές αλλαγές στα ανωτέρω μπορεί φυσικά να υπάρξουν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των συνεργαζόμενων τραπεζών. Να επισημανθεί ότι το σύνολο των δικαιολογητικών που υποβάλλονται με την αίτηση, εκτός ίσως από την οικοδομική άδεια, αφορά σε έγγραφα που ο πολίτης είτε έχει στην κατοχή του (π.χ. εκκαθαριστικό) και δεν χρειάζεται να τα αναζητήσει σε κάποια υπηρεσία είτε αφορούν σε συμφωνίες μεταξύ ιδιωτών (π.χ. απόφαση γενικής συνέλευσης πολυκατοικίας).

Τα βήματα της διαδικασίας ένταξης στο πρόγραμμα δεν αλλάζουν, έτσι:
Α/Α

Βήματα
1

Στο πρώτο στάδιο καλείται ενεργειακός επιθεωρητής για διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης βάσει της οποίας θα καθορισθεί η ενεργειακή κατηγορία της κατοικίας, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις για αναβάθμιση κατά μια τουλάχιστον κατηγορία, η εξοικονόμηση που θα επιτευχθεί και το αντίστοιχο κόστος.
2

Στο δεύτερο στάδιο υποβάλλεται αίτηση συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε συμβαλλόμενη τράπεζα. Σε περίπτωση πολυκατοικίας ως σύνολο κτηρίου υποβάλλεται αρχικά αίτηση από εκπρόσωπο της πολυκατοικίας και εν συνεχεία το σύνολο των αιτήσεων των ιδιοκτητών στο ίδιο υποκατάστημα. Είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που αφορούν εργασίες που θα γίνουν μετά την έκδοση του πιστοποιητικού.
3

Υποδοχή των αιτήσεων από την τράπεζα / Έλεγχος δικαιολογητικών φακέλου / Έλεγχος επιλεξιμότητας της αίτησης βάσει των κριτηρίων.
4

Μετά το πέρας υποβολής αιτήσεων αξιολόγηση και κατάταξη βάσει κριτηρίου εξοικονόμησης ενέργειας προς κόστος παρέμβασης / Έκδοση Απόφασης υπαγωγής αιτήσεων / Κοινοποίηση της έγκρισης στη συμβαλλόμενη τράπεζα / Ενημέρωση Ωφελουμένου.
5

Υλοποίηση εργασιών.
6

2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού / Έλεγχος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικίας / Πιστοποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου.
7

Η εκταμίευση του δανείου ξεκινάει με την απόφαση υπαγωγής. Για την ολοκλήρωση της εκταμίευσης και τη λήψη του πρόσθετου κινήτρου της επιχορήγησης ο ωφελούμενος προσκομίζει:
α) τα παραστατικά των δαπανών
β) το δεύτερο πιστοποιητικό ενεργειακής επιθεώρησης
8

Δειγματοληπτικός έλεγχος υλοποίησης φυσικού αντικειμένου από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Ενέργειας (Ε.Υ.ΕΠ.ΕΝ.) του ΥΠΕΚΑ.
9

Πιστοποίηση / Έλεγχος της ορθής εκτέλεσης της πράξης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΕΣΠΑ.

Για την υποστήριξη των πολιτών τόσο κατά τη φάση λήψης της απόφασης για υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα όσο και κατά τη φάση υλοποίησης του έργου και λήψης των ενισχύσεων, θα λειτουργεί, από την Πέμπτη 22/7 γραμμή αρωγής χρηστών (helpdesk) στο 801 11 36 300.

Επιλέξιμες παρεμβάσεις
Οι παρεμβάσεις, που υποβάλλονται με την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα, προκύπτουν βάσει των συστάσεων του Ενεργειακού Επιθεωρητή Κτηρίου και αφορούν στις κατωτέρω τρεις κατηγορίες επιλέξιμων παρεμβάσεων:

1. Αντικατάσταση κουφωμάτων (πλαίσια / υαλοπίνακες) και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης.
2. Τοποθέτηση θερμομόνωσης στα εξωτερικά δομικά στοιχεία του κτηριακού κελύφους συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής.
3. Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και παροχής ζεστού νερού χρήσης.

πηγη: ypeka
"ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον»"

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Διακριση συσκευων αεριου

Θερμαντήρας νερού ροής (ταχυθερμοσίφωνας) είναι μια συσκευή αερίου, στην οποία θερμαίνεται το διαρρέον προς χρήση νερό.

Θερμαντήρας νερού αποθήκευσης είναι μια συσκευή αερίου, στην οποία θερμαίνεται το προς χρήση νερό ως απόθεμα.

Θερμαντήρας συνδυασμένης λειτουργίας είναι μια συσκευή αερίου, στην οποία θερμαίνεται διαρρέον προς χρήση νερό και νερό θέρμανσης το οποίο ανακυκλοφορεί.

Ο λέβητας αερίου και ο θερμαντήρας νερού ανακυκλοφορίας είναι συσκευές αερίου, στις οποίες θερμαίνεται το νερό θέρμανσης το οποίο ανακυκλοφορεί μέσα σε σωληνώσεις.


Θερμαντήρας χώρου είναι μια συσκευή αερίου, η οποία αποδίδει τη θερμότητα μέσω θερμαντικών επιφανειών άμεσα στο χώρο.

Αερολέβητας αερίου είναι μια συσκευή αερίου για τη θέρμανση χώρων με φορέα θερμότητας τον αέρα.

Θερμαντήρας ακτινοβολίας είναι μια συσκευή αερίου, η οποία αποδίδει τη θερμότητα με ακτινοβολία.

Ψυγείο αερίου είναι μια συσκευή αερίου για την παραγωγή ψύξης.

Αντλία θερμότητας αερίου είναι μια συσκευή αερίου για τη θέρμανση χώρου ή τη
θέρμανση νερού χρήσης, η οποία εκτός από τη θερμότητα καύσης του αερίου εκμεταλλεύεται και άλλες πηγές θερμότητας.

Συσκευή αερίου ανώτερης θερμογόνου δύναμης ή συσκευή συμπύκνωσης
είναι μια συσκευή αερίου για τη θέρμανση χώρου ή τη θέρμανση νερού, στην οποία εκμεταλλευόμασθε την αισθητή θερμότητα των καυσαερίων και επί πλέον μέρος ή όλη την ενθαλπία συμπύκνωσης του υδρατμού που περιέχεται στα καυσαέρια.

Διακοσμητική συσκευή αερίου είναι μια συσκευή αερίου, η οποία είναι σχεδιασμένη να προσομοιάζει με τζάκι στερεών καυσίμων. Εκτός από τον καυστήρα αερίου περιλαμβάνει στοιχεία που απομιμούνται στερεά καύσιμα και είναι οπτόπλινθοι, πυρίμαχα και λοιπά παρόμοια υλικά. Δεν θεωρείται συσκευή θέρμανσης.

Οικιακό στεγνωτήριο ρούχων είναι μια συσκευή αερίου με μέγιστη ονομαστική θερμική φόρτιση 6 κ\Λ/. Τα καυσαέρια απάγονται στην ατμόσφαιρα μαζύ με τον απαγόμενο αέρα. Οι συσκευές μπορούν να είναι σχεδιασμένες για λειτουργία εξαρτώμενη ή ανεξάρτητη από τον αέρα του χώρου. Τα τμήματα της συσκευής για την προσαγωγή αέρα και την απαγωγή αέρα και καυσαερίων είναι συστατικά στοιχεία της συσκευής ή εγκαθίστανται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή της συσκευής

Καυστήρας αερίου με ή χωρίς ανεμιστήρα είναι διάταξη καύσης αερίου. Ο καυστήρας αερίου προορίζεται για συνεργασία με συσκευή αερίου.

Ατμοσφαιρικός καυστήρας είναι καυστήρας χωρίς ανεμιστήρα. Είναι πιθανόν ο ατμοσφαιρικός καυστήρας να εγκαθίσταται σε συσκευή με ανεμιστήρα (π.χ. συσκευή του τύπου Β-ι3)

Πιεστικός καυστήρας είναι καυστήρας με ανεμιστήρα.
"Διακριση συσκευων αεριου"

Ορισμοί που εχουν σχεση με το φυσικο αεριο

Εγκατάσταση (ή δίκτυο) σωληνώσεων είναι το σύνολο των εσωτερικών και των εξωτερικών τμημάτων των σωληνώσεων της εσωτερικής εγκατάστασης

Κύρια αποφρακτική διάταξη (ΚΑΔ) είναι διάταξη η οποία τοποθετείται στον αγωγό τροφοδοσίας του καταναλωτή και είναι προορισμένη να αποφράσσει την τροφοδοσία με αέριο

Κεντρική αποφρακτική διάταξη είναι διάταξη που τοποθετείται στον αγωγό σύνδεσης με τον καταναλωτή. Ανήκει στην Εταιρία αερίου και βρίσκεται εκτός του κτιρίου.

Μονωτικό στοιχείο είναι ένα στοιχείο για τη διακοπή της διαμήκους ηλεκτρικής αγωγιμότητας μιας σωλήνωσης. Οι όροι μονωτικό στοιχείο, διηλεκτρικός σύνδεσμος, μονωτικός σύνδεσμος είναι συνώνυμοι.

Ρυθμιστής πίεσης είναι μία συσκευή που ρυθμίζει την πίεση σε σταθερή τιμή στο τμήμα της εγκατάστασης σωληνώσεων που ακολουθεί. Ο όρος μειωτής πίεσης είναι συνώνυμη.


Αγωγός τροφοδοσίας είναι το τμήμα αγωγού μεταξύ της εξόδου από το σημείο παράδοσης-παραλαβής (σύνδεσης) και του αγωγού εσωτερικής διακλάδωσης

Αγωγός ασφάλειας είναι ο αγωγός ο οποίος είναι συνδεδεμένος με όργανο ή συσκευή για να απάγει αέριο στο ύπαιθρο μόνον στην περίπτωση μιας έκτακτης κατάστασης (π.χ. θραύση μιας μεμβράνης ελέγχου ή ενεργοποίηση μιας βαλβίδας ασφαλείας).

Παροχετευτικός αγωγός είναι το τμήμα της σωλήνωσης από τον κεντρικό αγωγό διανομής μέχρι το σημείο σύνδεσης

Βαλβίδα σεισμικής προστασίας είναι μια αυτόματη αποφρακτική διάταξη, η οποία σε περίπτωση σοβαρής σεισμικής διαταραχής διακόπτει την παροχή αερίου. Η διάταξη μπορεί να αποτελείται από χωριστά στοιχεία ή όλες οι λειτουργίες να είναι ενσωματωμένες σε ένα σώμα. Οι όροι σεισμικά ενεργοποιούμενη βαλβίδα αερίου, αντισεισμική βαλβίδα
είναι συνώνυμοι.

"Ορισμοί που εχουν σχεση με το φυσικο αεριο"

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Υπολογισμός θερμίδων boiler, βάση ευρωπαϊκής νομοθεσίας

Για να υπολογιστεί με ακρίβεια η κατανάλωση ενός boiler, προαπαιτείται η τοποθέτηση ενός
υδρόμετρου στην έξοδο του ζεστού νερού χρήσης.
Στη συνέχεια χρησιμοποιούμε την κάτωθι σχέση, η οποία διέπεται από Ευρωπαϊκό νόμο.
Επιλύοντας την σχέση αυτή προκύπτει η κατανάλωση του πετρελαίου σε lt.
"Υπολογισμός θερμίδων boiler, βάση ευρωπαϊκής νομοθεσίας"

Δάνεια για φωτοβολταϊκά με προνομιακό επιτόκιο

Σημαντικό όφελος για τα νοικοκυριά προκύπτει από τη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των κατοικιών, με τις τράπεζες να έχουν ανακαλύψει ένα νέο τοπίο ασφαλούς και συμφέρουσας χρηματοδότησης. Το δάνειο που μπορούν να πάρουν οι ιδιώτες από τις τράπεζες μπορεί να εξοφληθεί από το ετήσιο κέρδος που θα έχει όποιος εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά (έως και το 100% του κόστους αγοράς και εγκατάστασης των συστημάτων με επιτόκιο χαμηλότερο από αυτό που ισχύει σε ένα καταναλωτικό ή επιχειρηματικό δάνειο).Οι τράπεζες έχουν σχεδιάσει και προωθήσει στην αγορά τα νέου τύπου δάνεια, τα «πράσινα δάνεια», τα οποία δίνουν τη δυνατότητα να ξεκινήσει κάποιος την επένδυσή του χωρίς δικά του κεφάλαια. Το επιτόκιο είναι στα επίπεδα του 8-9%, κυμαινόμενο ή σταθερό, σε ευρώ ή ελβετικό φράγκο, με ορισμένες τράπεζες να χρηματοδοτούν έως και το 100% της επένδυσης, δηλαδή γύρω στα 40.000 ευρώ, ενώ η διάρκεια αποπληρωμής φθάνει έως 25 χρόνια.
Δάνεια για φωτοβολταϊκά με προνομιακό επιτόκιο

* Αναλυτικά τα προγράμματα «Πράσινο Δάνειο» και «Ενεργειακή Εθνοστέγη» της Εθνικής Τράπεζας με επιτόκια που ξεκινούν από τα επίπεδα του 4%.
* Στο «Πράσινο δάνειο κατοικίας» της Eurobank το επιτόκιο είναι βασισμένο στο euribor τριμήνου + περιθώριο.
* Η Τράπεζα Πειραιώς προσφέρει το «Green» με τελικό επιτόκιο 8,8%.
* Το «home ecoλογικό» της Εμπορικής έχει επιτόκιο 7%.
* Η Alpha Bank προωθεί το Alpha Δάνειο Φυσικού Αερίου με επιτόκιο 9,75%.

Μάλιστα, οι τράπεζες εφαρμόζουν και σ’ αυτά τα δάνεια την πρακτική των εγγυήσεων, προκειμένου το επιτόκιο να μειωθεί ακόμη περισσότερο, με εξασφάλιση μετρητών ή άυλων τίτλων ή με προσημείωση ακινήτου.

Επιπλέον, παρέχεται πρόγραμμα ασφάλισης με πλήρη κάλυψη για υλικές ζημιές που θα υποστούν οι φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις από πολλαπλούς κινδύνους όπως σεισμό, πλημμύρα, θύελλα, καταιγίδα, χαλάζι, χιόνι, παγετό κ.ά.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας φωτοβολταϊκών συστημάτων PVLimk, κ. Αλκη Μητσοτάκη, «η επένδυση είναι τέτοια (υψηλή τιμή αγοράς του ρεύματος και χαμηλό κόστος επένδυσης) που ακόμα και αν η επένδυση γίνει εξ ολοκλήρου με τραπεζική χρηματοδότηση, οι ιδιώτες θα έχουν σημαντικό όφελος».

Η Ελλάδα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ενωση χρηματοδοτεί την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων μικρής ισχύος, μέχρι 10Kw στις στέγες των σπιτιών. Η χρηματοδότηση γίνεται με τη μορφή ενίσχυσης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε ο καταναλωτής να κάνει γρήγορη απόσβεση του συστήματος που τοποθέτησε και να έχει ένα λογικό κέρδος για τις υπηρεσίες που παρείχε στο δίκτυο.

Για να ενταχθούν στο πρόγραμμα, οι ιδιώτες θα πρέπει να έχουν στην κυριότητά τους τον χώρο στον οποίο εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα, καθώς και σύνδεση με τη ΔΕΗ στο όνομά τους. Το συνολικό ποσόν συμψηφίζεται στον λογαριασμό της ΔΕΗ και η διαφορά επιστρέφεται στον καταναλωτή.

Ο καταναλωτής υπογράφει σύμβαση με τη ΔΕΗ για να διοχετεύει όλη την παραγόμενη ενέργεια του φωτοβολταϊκού στο δίκτυό της.

Με 13.600 ΚWH
7.480 ευρώ εγγυημένο εισόδημα κάθε χρόνο

Η απόσβεση της επένδυσης θα γίνει μέσα σε 6-7 χρόνια, ωστόσο οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να υπολογίζουν απόσβεση σε πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, το οποίο ανέρχεται -σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς- γύρω στα 12-15 χρόνια. Θα πρέπει δηλαδή να συνυπολογίσουμε ότι μέσα στα επόμενα 25 χρόνια η «ψαλίδα» της τιμής που πουλάει η ΔΕΗ στα νοικοκυριά θα μικραίνει διαρκώς σε σχέση με την εγγυημένη τιμή αγοράς των 55 λεπτών/kWh (και των ακόμη χαμηλότερων τιμών -κατά 5% ετησίως- που προβλέπονται για εκείνους που θα ξεκινήσουν την επένδυση από το 2012). Παράλληλα, η εμπειρία από τους ηλιακούς θερμοσίφωνες στις πολυκατοικίες δείχνει ότι σε τακτά χρονικά διαστήματα απαιτούνται χρήματα για τις επισκευές λόγω των διαρροών.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων του υπουργείου Ανάπτυξης, οι ιδιώτες που εγκαθιστούν φωτοβολταϊκά συστήματα με ισχύ έως 10ΚW στη στέγη του σπιτιού τους έχουν τη δυνατότητα να πωλούν την παραγόμενη ενέργεια στη ΔΕΗ προς 0,55 ευρώ ανά κιλοβατώρα (Kwh) για τις συμβάσεις που θα υπογραφούν με τη ΔΕΗ μέχρι και το 2011.

Τα οφέλη είναι προφανή με δεδομένο ότι για καταναλώσεις τετραμήνου κάτω των 2.000 KWh, η ΔΕΗ χρεώνει την κιλοβατώρα από 0,08761 μέχρι 0,13705 ευρώ, για καταναλώσεις από 2001 μέχρι 3.000 Kwh χρεώνει με 0,08925-0,18674 ευρώ, ενώ για καταναλώσεις μεγαλύτερες των 3.000 KWh η επιχείρηση χρεώνει τους οικιακούς της πελάτες από 0,08981 μέχρι 0,18971 ευρώ/ κιλοβατώρα.

Εαν αναλογιστεί κανείς πως ένα φωτοβολταϊκό σύστημα με ισχύ 10KW παράγει κατά μέσο όρο ενέργεια ίση με 13.600 Κwh ετησίως, τότε το ετήσιο έσοδο από την πώληση της ενέργειας στη ΔΕΗ είναι 0,55 ευρώ x 13.600Kwh = 7.480 ευρώ. Ετσι με ένα μέσο κόστος της τάξης των 40.000-50.000 ευρώ, κάποιος εξασφαλίζει μια σταθερή και σίγουρη πηγή εισοδήματος για 25 χρόνια που μπορεί να του αποφέρει συνολικό έσοδο έως και 187.500 ευρώ.

ΠΗΓΗ
http://wwwethnosgr/articleasp?catid=11379&subid=2&pubid=13728947
"Δάνεια για φωτοβολταϊκά με προνομιακό επιτόκιο"

Τρίτη 18 Μαΐου 2010

‘Ετοιμη η νέα ΚΥΑ για τη λειτουργία των σταθερών εστιών καύσης

Οι τελικές προτάσεις για τη νέα κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) που αφορά τη λειτουργία των σταθερών εστιών καύσης συζητήθηκαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ).
Τη σύσκεψη συγκάλεσε, με πρόσκληση που απέστειλε μαζί με το σχέδιο της ΚΥΑ, ο Γεράσιμος Στανίτσας, σύμβουλος του υφυπουργού Περιβάλλοντος Θάνου Μωραΐτη στις 18 Ιανουαρίου προς όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Εκ μέρους του κλάδου παραβρέθηκαν από την ΠΟΕΣΚ, ο πρόεδρος Ηλίας Καλαντίδης, ο αντιπρόεδρος Φώτης Νανάς, ο γενικός γραμματέας Παναγιώτης Μουσδράκης και το μέλος της διοίκησης Θεόδωρος Μαρκόπουλος, και από τον Ήφαιστο, ο πρόεδρος Θεόδωρος Χρυσολωράς και ο γενικός γραμματέας Ανδρέας Κολοβός. Επίσης, παρόντες ήταν και εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομικών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τη ΔΕΠΑ, την ΕΠΑ Αττικής, και από τη διεύθυνση ΕΑΡΘ (πρώην ΠΕΡΠΑ).
moratisΣτη σύσκεψη παρευρέθη και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Θάνος Μωραΐτης ο οποίος δήλωσε ότι γνωρίζει το θέμα της μη έκδοσης έως τώρα νέας υπουργικής απόφασης για αντικατάσταση της ΚΥΑ 10315/93. Ο υφυπουργός επισήμανε ότι τώρα υπάρχει η πολιτική βούληση, ώστε μετά τη σχετική διαβούλευση, να προχωρήσει η υπογραφή της νέας υπουργικής απόφασης.
Στη σύσκεψη έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στο σχέδιο του κειμένου της ΚΥΑ που είχε προετοιμάσει το υπουργείο.
Η σοβαρότερη διαφωνία που υπήρξε εκ μέρους των εκπροσώπων του κλάδου ήταν το θέμα της διακίνησης και έκδοσης του φύλλου ελέγχου.
Στο σχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο, γινόταν αναφορά για εκτύπωση του φύλλου ελέγχου ατομικά από τους εγκαταστάτες - συντηρητές καυστήρων και η θεώρησή του να γίνεται από τις αρχές που εκδίδουν τις άδειες (νομαρχίες).
Στη θέση αυτή αντιδρά σύσσωμος ο κλάδος, αντιπροτείνοντας την έκδοση και διακίνηση των φύλλων ελέγχου να αναλάβουν η Ομοσπονδία και τα επαγγελματικά σωματεία, εφόσον αυτό δεν προβλέπεται να γίνεται από ένα δημόσιο φορέα.
Όπως επισημάνθηκε, οι ενστάσεις αλλά και οι όποιες παρατηρήσεις και προτάσεις που έγιναν στη σύσκεψη, θα ληφθούν υπόψη κατά τη σύνταξη του τελικού σχεδίου. Το σχέδιο αυτό, όταν ολοκληρωθεί (αναμένεται εντός των ημερών) θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση.
Οι θέσεις του Ήφαιστου
Στη σύσκεψη στο υπουργείο Περιβάλλοντος διανεμήθηκε σ’ όλους η επιστολή που έστειλε προς τον υφυπουργό Θάνο Μωραΐτη, ο Ήφαιστος στις 5 Φεβρουαρίου, όπου παρουσιάζονται αναλυτικά οι θέσεις και οι προτάσεις του σωματείου για το σχέδιο της ΚΥΑ.
Συγκεκριμένα η επιστολή που υπογράφεται από τον πρόεδρο Θεόδωρο Χρυσολωρά και το γενικό γραμματέα Ανδρέα Κολοβό, αναφέρει:
«Κύριε υφυπουργέ,
Όπως γνωρίζετε από το 1987, με υπουργικές αποφάσεις, άρχισαν να ελέγχονται οι σταθερές εστίες καύσης (καυστήρες) για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και οικονομικών πόρων, ασφαλούς λειτουργίας των εγκαταστάσεων και προστασίας του περιβάλλοντος από τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Ο κλάδος μας, ο κλάδος των εγκαταστατών - συντηρητών, 23 χρόνια τώρα εφαρμόζοντας τις εκάστοτες ΚΥΑ, έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη των στόχων της πολιτείας, για εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, την ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Έχουν περάσει 17 χρόνια από την έκδοση και εφαρμογή της τελευταίας ΚΥΑ (10315/93) και επιβάλλεται η αντικατάστασή της για τους εξής βασικούς λόγους:
1ος λόγος. Για να συμπεριληφθούν στη νέα ΚΥΑ όρια για τα αέρια καύσιμα. Σήμερα, όπως γνωρίζετε, εγκαθίστανται εκατοντάδες χιλιάδες καυστήρες και συσκευές αερίων καυσίμων σε όλη τη χώρα, για τις οποίες δεν υπάρχουν νομοθετημένα όρια, προκειμένου να ρυθμίζονται από τους συντηρητές και να ελέγχονται από τις αρμόδιες αρχές του ΥΠΕΚΑ και των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων.
Η εγκατάσταση και ρύθμιση των συσκευών αερίου γίνεται σε πάρα πολλές περιπτώσεις από μη αδειούχους, χωρίς την εφαρμογή των κανονισμών που υπάρχουν, με αποτέλεσμα να λειτουργούν εκτός αποδεκτών ορίων, με χαμηλή απόδοση, σπατάλη καυσίμου και κινδύνους ατυχημάτων.
Τα τραγικά συμβάντα σε ξενοδοχεία της Ρόδου, της Κέρκυρας και πρόσφατα στο «Νεφέλη» της Θεσσαλονίκης είναι χαρακτηριστικά.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι πρόσφατο συμβάν, σε αρτοποιείο στη Νέα Σμύρνη που λειτουργούσε με φυσικό αέριο, όπου 4 άτομα διεκομήσθησαν στο νοσοκομείο από εισπνοή μονοξειδίου και γλίτωσαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Συνδέσμου μας η εγκατάσταση λειτουργούσε χωρίς άδεια χρήσης και χωρίς να υπάρχει στο φάκελο φύλλο ελέγχου (καύσης).
2ος λόγος. Για να βελτιωθούν τα όρια που προβλέπονται από την ΚΥΑ 10315/93 για τα υγρά καύσιμα και να συμπεριληφθούν νέοι ρύποι που δεν προβλέπονται.
3ος λόγος. Για να προστατεύονται οι καταναλωτές - χρήστες από τους φοροφυγάδες - παραεπαγγελματίες, τους μη αδειούχους και ασυνείδητους, τόσο για τις προσφερόμενες υπηρεσίες όσο και για τα χρησιμοποιούμενα προϊόντα και υλικά.
4ος λόγος. Να εξασφαλίζεται και να προστατεύεται το δικαίωμα των αδειούχων, νόμιμων και φορολογούμενων ελευθέρων επαγγελματιών, στην εγκατάσταση, συντήρηση και ρύθμιση των σταθερών εστιών καύσης, σύμφωνα με τα Π.Δ. 511/77 και 362/01, όπως ισχύουν.
5ος λόγος. Για να ισχυροποιηθεί το φύλλο ελέγχου που προβλέπεται από την ΚΥΑ, με την έκδοσή του από δημόσιο φορέα ή από τα επαγγελματικά σωματεία και τη διακίνησή του μόνο από τους αδειούχους - νόμιμους επαγγελματίες συντηρητές.
Αξιότιμε κ. υφυπουργέ,
Από το 2000 έχει ανοίξει η συζήτηση για την αντικατάσταση της ΚΥΑ 10315/93 και ο Σύνδεσμός μας έχει καταθέσει προτάσεις και ολοκληρωμένα σχέδια ΚΥΑ, αλλά δεν κατορθώσαμε να καταλήξουμε. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να καταλήξουμε με τις καλύτερες προϋποθέσεις για την πολιτεία, τους χρήστες των εγκαταστάσεων και τον κλάδο μας.
Οφείλουμε να σας επισημάνουμε ότι ο κλάδος μας θα κληθεί να εφαρμόσει τη νέα ΚΥΑ και ως εκ τούτου θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν οι προτάσεις μας οι οποίες συμπυκνώνουν και αντανακλούν την πείρα και τη θέληση των συναδέλφων του κλάδου μας, αυτών δηλαδή που θα κληθούν να εφαρμόσουν τη νέα ΚΥΑ, και τις οποίες καταθέτουμε βάσει του σχεδίου που μας αποστείλατε.
Οι προτάσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εγκαταστατών - Συντηρητών Καυστήρων «Ο Ήφαιστος» επί του σχεδίου που μας απεστάλη είναι:
Άρθρο 3
Να συμπεριληφθούν όλοι οι τύποι των επίτοιχων λεβήτων ανεξαρτήτως χρησιμοποιούμενου καυσίμου (φυσικό αέριο - υγραέριο).
Άρθρο 4
α) Να μειωθεί η επιτρεπόμενη τιμή απωλειών θερμότητας στα καυσαέρια, 14% για το πετρέλαιο και 13% για τα αέρια καύσιμα.
β) Να αυξηθεί η επιτρεπόμενη τιμή περιεκτικότητας του καυσαερίου σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO), σε 95ppm για τις εγκαταστάσεις υγραερίου και 90ppm σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο (με οξυγόνο αναφοράς 3%).
γ) Να ορισθεί ανώτερη - κατώτερη επιτρεπόμενη θερμοκρασία στα καυσαέρια τουλάχιστον για τα υγρά καύσιμα, δεδομένου ότι έχουμε αιθάλη αλλά και θειάφι.
Για τον καθορισμό οριακών τιμών των διαφόρων μετρήσεων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα όσα προβλέπει ο ΚΕΝΑΚ για τους ενεργειακούς επιθεωρητές, ο οποίος βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση.
δ) Να δοθεί χρονική μεταβατική περίοδος προμήθειας ηλεκτρονικών αναλυτών από όλους τους συντηρητές και η αναγκαία επιδότηση για την απόκτησή τους.
ε) Να προστεθεί παράγραφος ως εξής: Στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις που αντικαθίσταται ο καυστήρας ή ο λέβητας, το αντικαθιστόμενο μέρος (καυστήρας ή λέβητας) θα πρέπει να φέρει σήμανση CE και το νέο συγκρότημα που δημιουργείται θα πρέπει να πληροί τα όρια της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου 4.
Άρθρο 5
α) Να είναι υποχρεωτικός ο μηνιαίος έλεγχος των εκγαταστάσεων άνω των 400KW και να διευκρινισθεί αν η αναφερόμενη συνολική ισχύς αφορά εγκατάσταση με ένα λέβητα ή σειρά λεβήτων με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 400KW και άνω.
β) Τα φύλλα ελέγχου θα πρέπει να εκδίδονται από δημόσιο φορέα και να διακινούνται όπως οι κάρτες καυσαερίων των αυτοκινήτων, με ορισμένο αριθμός κατ’ έτος για κάθε αδειούχο.
Επειδή από τις μέχρι σήμερα συζητήσεις μας το δημόσιο αρνείται να μπει στη διαδικασία της έκδοσης και διακίνησης των φύλλων ελέγχου και με δεδομένη τη θετική εμπειρία, από το 2006 όπου τα επαγγελματικά σωματεία του κλάδου συμφώνησαν και ανέλαβαν τη διακίνηση ενιαίου φύλλου ελέγχου, εναλλακτικά προτείνουμε το εξής:
«Κάθε αδειούχος συντηρητής υποχρεούται να προμηθεύεται φύλλα ελέγχου από το επαγγελματικό του σωματείο. Τα φύλλα ελέγχου θα είναι προτυπωμένα κατά το πρότυπο του παραρτήματος 1, θα είναι αριθμημένα, θα υπάρχουν τα πλήρη στοιχεία του συντηρητή και θα είναι θεωρημένα από το σωματείο. Για όσους δεν είναι μέλη σωματείων θα μπορούν κατά τον ίδιο τρόπο να τα προμηθεύονται, με την επαγγελματική τους άδεια και τα φορολογικά τους στοιχεία. Τα επαγγελματικά σωματεία είναι υποχρεωμένα να κρατούν πλήρες αρχείο για τα διανεμόμενα φύλλα ελέγχου».
Τα επαγγελματικά σωματεία του κλάδου έχουν ζωτικό συμφέρον για τη διακίνηση των φύλλων ελέγχου μόνο από τους κατόχους της απαιτούμενης άδειας.
Με λίγα λόγια, το φύλλο ελέγχου θα πρέπει να αποκτήσει ισχύ δημοσίου εγγράφου και να μην εκδίδεται από τον οποιονδήποτε.
γ) Κατά την αρχική θέση σε λειτουργία των εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, αντίγραφο του φύλλου ελέγχου θα υποβάλλεται και προς τις τοπικές ΕΠΑ ή σε όποιον άλλο φορέα δοθεί η αρμοδιότητα ελέγχου των εγκαταστάσεων. Το φύλλο ελέγχου θα αποτελεί απαραίτητο στοιχείο του φακέλου για την έκδοση της άδειας χρήσης της εγκατάστασης.
Άρθρο 6
Επειδή με ευθύνη της πολιτείας οι άδειες αερίων καυσίμων καθυστέρησαν να εκδοθούν και επιπλέον εδώ και δύο χρόνια έχουν σταματήσει οι εξετάσεις με συνέπεια οι συνάδελφοί μας να μην έχουν αποκτήσει την απαιτούμενη άδεια, προτείνουμε να παραμείνει το σημερινό καθεστώς και οι συνάδελφοί μας κάτοχοι της άδειας των υγρών καυσίμων του Π.Δ. 511/77 να εξακολουθούν να ασκούν τη συντήρηση και εγκατάσταση και στα αέρια καύσιμα.
Άρθρο 8
α) Σε περίπτωση που διαπιστώνεται και βεβαιώνεται ότι η υπέρβαση των ορίων του άρθρου 4 οφείλεται στη ρύθμιση της εγκατάστασης, πριν επιβληθεί πρόστιμο στο συντηρητή, θα πρέπει να κληθεί να δώσει εξηγήσει και να επεμβαίνει άμεσα για τη σωστή λειτουργία της εγκατάστασης, εκδίδοντας νέο φύλλο ελέγχου. Αποκλίσεις των ορίων του άρθρου 4 που αποδεδειγμένα οφείλονται σε νέα παραλαβή πετρελαίου, σε φθορά εξαρτημάτων (μπεκ - αντλία - στροβιλιστήρας κ.λπ.), σε απόκλιση της πίεσης του φυσικού αερίου, δεν μπορούν να αποτελούν στοιχεία ευθύνης του συντηρητή.
β) Στους υπεύθυνους, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 6 της παρούσης, επιβάλλεται πρόστιμο 50 ευρώ εάν δεν φροντίσουν έγκαιρα για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων.
Άλλες προτάσεις
Η νέα ΚΥΑ θα πρέπει να υπογραφεί και από το υπουργείο Οικονομίας - Ναυτλιλίας (Ανάπτυξης) λόγω αρμοδιότητας έκδοσης των επαγγελματικών αδειών.
Το φύλλο ελέγχου προτείνουμε να έχει τέτοια μορφή που να μπορεί να συμπληρωθεί και ηλεκτρονικά, να υπάρχει χώρος για τη σφραγίδα του συντηρητή και στις υποχρεωτικές εργασίες να αναφέρεται ο έλεγχος στεγανότητας βαλβίδων για τα αέρια καύσιμα.
Στη συνάντηση που θα πραγματοποιήθεί οι εκπρόσωποι του συνδέσμου μας θα αναπτύξουν με κάθε λεπτομέρεια τις θέσεις μαs


πηγη <<0 υδραυλικος>>
"‘Ετοιμη η νέα ΚΥΑ για τη λειτουργία των σταθερών εστιών καύσης"

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Στο τέλος Ιουνίου η έναρξη του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον»‎

Ανακοινώθηκε η υλοποίηση του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον» από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα αφορά επιδοτήσεις για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κατοικίες, βάσει ενεργειακής επιθεώρησης με δάνειο με επιδότηση επιτοκίου, άμεση επιχορήγηση 30%, 100% επιχορήγηση του κόστους της ενεργειακής επιθεώρησης και έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα μέχρι 2500 ευρώ. Το πρόγραμμα, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Ιουνίου, έχει συνολικό προϋπολογισμό 200 εκ. € και βασίζεται στο νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό (ΕΚ), αριθμ. 397/2009, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Μαΐου 2009, με βάση τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, δράσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στον οικιακό τομέα.

Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 200 εκ. €, αφορά σε επιδοτήσεις για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κατοικίες, που θα υποδεχθούν από ενεργειακό επιθεωρητή και περιλαμβάνει δύο υποπρογράμματα:

- Υποπρόγραμμα Α: Δάνεια με επιδότηση επιτοκίου Θα μπορούν να υποβάλλουν πρόταση οι ιδιοκτήτες κατοικιών, εφόσον το ατομικό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 30.000 € ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 50.000€.
- Υποπρόγραμμα Β: Απευθείας επιχορήγηση 30% επί του επιλέξιμου Π/Υ Θα μπορούν να υποβάλλουν πρόταση οι ιδιοκτήτες κατοικιών εφόσον το ατομικό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 15.000 € ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 25.000€. Στην περίπτωση συμμετοχής των ιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας ως ενιαίο κτήριο, θα ισχύουν οι περιορισμοί εισοδήματος του Υποπρογράμματος Α. Το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται στο 30% επί του επιλέξιμου προϋπολογισμού.

Προϋπόθεση για την συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης Μετά την έκδοση του ΚΕΝΑΚ και του Π.Δ. για τους ενεργειακούς επιθεωρητές, οι δυνητικοί ωφελούμενοι του προγράμματος θα κληθούν να προβούν σε ενεργειακή επιθεώρηση. Το πιστοποιητικό της επιθεώρησης θα αποτελεί απαιτούμενο δικαιολογητικό για την υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα. Με τη λήξη των εργασιών θα πρέπει να γίνει νέα επιθεώρηση με βάση την οποία θα πιστοποιείται η εκτέλεση των εργασιών και η ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας. Το 100% του κόστους των επιθεωρήσεων θα είναι επιλέξιμο στο πλαίσιο του προγράμματος, εφόσον η πρόταση ενταχθεί στο πρόγραμμα.

Η έναρξη του προγράμματος και υποβολή των αιτήσεων υπολογίζεται στο τέλος Ιουνίου ενώ περιοχές υλοποίησης αποτελεί το σύνολο των δεκατριών (13) Περιφερειών της χώρας. Οι επιλέξιμες παρεμβάσες θα προκύπτουν βάσει των συστάσεων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και δύναται να ενδεικτικά οι παρακάτω:
1. Τοποθέτηση διπλών θερμομονωτικών υαλοπινάκων και θερμομονωτικών πλαισίων/κουφωμάτων (δύναται να συμπεριλαμβάνονται εξωτερικά καλύμματα παντζούρια, ρολά).
2. Τοποθέτηση θερμομόνωσης δώματος/ στέγης - κελύφους.
3. Εγκατάσταση νέου ή Αντικατάσταση συστήματος καυστήρα / λέβητα με καινούργιο πετρελαίου ή φυσικού αερίου ή συστήματος που κάνει χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
4. Λοιπές προτεινόμενες παρεμβάσεις που αφορούν σε σύστημα αντιστάθμισης στον καυστήρα/λέβητα σε συνδυασμό με αυτονομία θέρμανσης, μόνωση σωληνώσεων, σκίαστρα, ηλιακούς συλλέκτες, κλπ.

Επιλέξιμες κατοικίες είναι:

- Μονοκατοικίες / Πολυκατοικίες ως ενιαίο κτήριο / μεμονωμένα διαμερίσματα υπό προϋποθέσεις που αφορούν στο σύστημα θέρμανσής τους.
- Φέρουν οικοδομική άδεια πριν την 01.01.1980.
- Βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 1.500 €/τ.μ.
- Χρήση κύριας και όχι εξοχικής κατοικίας. Για την περίπτωση πολυκατοικίας ως ενιαίο κτήριο, θα πρέπει το κριτήριο να ικανοποιείται τουλάχιστον από το 50% των διαμερισμάτων. Σημειώνεται ότι δεν μπορούν να είναι επιλέξιμες παρεμβάσεις σε τμήματα του κτηρίου που δεν χρησιμοποιούνται για κατοικία (π.χ. κατάστημα στο ισόγειο κτηρίου ή διαμέρισμα που χρησιμοποιείται ως επαγγελματική στέγη).
- Βάσει του πιστοποιητικού ενεργειακής επιθεώρησης να έχουν καταταχθεί σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Δ και οι αιτούμενες παρεμβάσεις να οδηγούν σε αναβάθμιση κατά τουλάχιστον μια ενεργειακή κατηγορία.

Ωφελούμενοι είναι ιδιοκτήτες με δικαίωμα πλήρους κυριότητας, ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας με συμφωνία των πιθανών συνιδιοκτητών, των οποίων:
- Υποπρόγραμμα Α το ατομικό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 30.000 € ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 50.000€.
- Υποπρόγραμμα Β το ατομικό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 15.000 € ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 25.000€.

Ως επιπλέον κίνητρο στην περίπτωση αίτησης πολυκατοικίας (ενιαίο κτήριο), η δυνατότητα απευθείας επιχορήγησης (Υποπρόγραμμα Β) με τους περιορισμούς εισοδήματος του Υποπρογράμματος Α. Μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας, υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω περιορισμοί εισοδήματος ικανοποιούνται από τουλάχιστον το 50% του συνόλου των ιδιοκτητών.

Η διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:

1 Μετά την προκήρυξη του Προγράμματος καλείται από τον δυνητικά ωφελούμενο ενεργειακός επιθεωρητής για διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης με την οποία θα καθορισθεί η ενεργειακή κατηγορία της κατοικίας, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις για αναβάθμιση κατά μια τουλάχιστον κατηγορία, η εξοικονόμηση που θα επιτευχθεί ανά προτεινόμενη παρέμβαση και το αντίστοιχο κόστος ανά παρέμβαση.
2 Υποβολή αίτησης συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε συμβαλλόμενη τράπεζα. Σε περίπτωση πολυκατοικίας το σύνολο των αιτήσεων υποβάλλονται στο ίδιο υποκατάστημα. Είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που αφορούν εργασίες που θα γίνουν μετά την έκδοση του πιστοποιητικού.
3 Υποδοχή των αιτήσεων από την τράπεζα / Έλεγχος δικαιολογητικών φακέλου / Έλεγχος επιλεξιμότητας της αίτησης βάσει των κριτηρίων.
4 Μετά το πέρας υποβολής αιτήσεων αξιολόγηση και κατάταξη βάσει κριτηρίου εξοικονόμησης ενέργειας προς κόστος παρέμβασης / Έκδοση Απόφασης έγκρισης αιτήσεων / Κοινοποίηση της έγκρισης στη συμβαλλόμενη τράπεζα / Ενημέρωση Ωφελουμένου.
5 Υλοποίηση εργασιών
6 2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού / Έλεγχος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικίας / Πιστοποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου
7 Για όσους εντάσσονται στο Υποπρόγραμμα Α (επιδότηση επιτοκίου) ξεκινάει η εκταμίευση του δανείου με την απόφαση έγκρισης. Για την ολοκλήρωση της εκταμίευσης ο ωφελούμενος προσκομίζει: α) τα παραστατικά των δαπανών, και β) το δεύτερο πιστοποιητικό ενεργειακής επιθεώρησης και πιστοποιείται η υλοποίηση του έργου με διοικητικό έλεγχο. Για όσους εντάσσονται στο Υποπρόγραμμα Β (απευθείας επιχορήγηση), για την καταβολή της επιχορήγησης ο ωφελούμενος προσκομίζει: α) τα παραστατικά των δαπανών, και β) το δεύτερο πιστοποιητικό ενεργειακής επιθεώρησης και πιστοποιείται η υλοποίηση του έργου με διοικητικό έλεγχο.
8 Δειγματοληπτικός έλεγχος υλοποίησης φυσικού αντικειμένου από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Ενέργειας (Ε.Υ.ΕΠ.ΕΝ.) του ΥΠΕΚΑ.
9 Έλεγχος / εποπτεία από το ΤΕΜΠΜΕ των διαδικασιών πληρωμών.
"Στο τέλος Ιουνίου η έναρξη του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον»‎"